dissabte, 30 d’octubre del 2010

PROJECTE L'APARELL LOCOMOTOR

Aquesta vegada ens dividirim en grups de tres alumnes per estudiar l’aparell locomotor.
En aquesta projecte coneixerem:
Els ossos: Per a què serveixen, i ossos més importants.
Els músculs: Per a què serveixen i músculs principals.
Les articulacions : Per a què serveixen, principals articulacions.
JUGUEM APRENENT I APRENEM JUGANT!

COMENCEM AMB ELS ÓSSOS!!
Agafeu la llibreta cadascú i copieu les següents preguntes, deixeu un espai de quatre dits entre cadascuna, ja que després les respondrem.
1. Per a què serveix l'esquelet humà?
2. Què ens passaria sen se esquelet?

http://www.edu365.cat/primaria/muds/natural/esquelet/index.htm


3. Què són els óssos i quina funció tenen?
http://www.xtec.es/~rvillanu/locomotor/locomotor.htm


4. En quantes parts es divideix el cos humà?


5. Fica els nom dels óssos de l’esquelet adjunt? I digues quan óssos té l’esquelet?
http://www.edu365.cat/aulanet/coshuma/

Ara que ja els coneixes a vore si els encertes en aquest joc:
http://www.cajastur.es/clubdoblea/diviertete/juegos/elcuerpohumano.html

http://www.medtropolis.com/Vbody.asp
6. Quins tipus d’óssos hi ha?

7. Quina relació tenen els óssos amb la prehistòria?
8. Quins artistes han estudiat a fons l’esquelet?
9. Com es diuen les cèlules dels óssos?
10. Per a què serveixen les radiografies?

http://www.edu365.cat/primaria/muds/natural/esquelet2/index4.htm

11. Els óssos fan mal quan creixes?

Tambè pots utilitzar els llibres que heu portat o buscar informació en altres llocs.

AVALUACIÓ

El nostre esquelet, utilitzarem l'esquelet de Laura M per fer-ho cadagrup de quatre tindrà que montar-lo i obtendrà un punt de la nota final.
Els penjarem al mural de la classe.

BONA SORT!!!!

dijous, 21 d’octubre del 2010

dissabte, 16 d’octubre del 2010

ESTUDIEM EL COS HUMÀ

http://www.pulevasalud.com/ps/subcategoria.jsp?ID_CATEGORIA=100289&RUTA=1-4-188-100289
Toca nou projecte, el cos humà, l'any passat amb el projecte de Leonardo coneguerem els óssos però aquest any navegarem un poc més enyà.
Aquesta setmana estudiarem els sentits, en petit grup ens repartirem els cinc sentits i després podrem realitzar aquest jclic.

dimarts, 5 d’octubre del 2010

QUÈ VOLEM SABER DE GRÈCIA


En primer lloc vam decidir el que voliem estudiar de Grècia.
Ens hem dividit en tres grups: les guerres, els monuments i l'art i la vida quotidiana per fer uns murals i exposar-s'ho als demés copanys.
Hem portat molta informàció.
Jordi

TALLERS "L'ANTIGA GRÈCIA"

El divendres vam començar els tallers de l'Azorin.
Els tallers consistien en: olorar les plantes, plantar plantes que també eren de Grècia, les corones de plomes, jocs d'ordinador, matemàtiques gregues, el laberint del minotaure, gerres i titelles.
Per acabar tot el que hem contat ho trobaràs ací.
Enrique i Diego



LA CALCULADORA

Un important aparell que ens ajuda a resoldre problemes, a veure si fem bé les operacions...és la calculadora. L'hem portat a classe i hem vist els seus usos i com funciona. Ara, volem també divertir-nos!

BÈISBOL AMB CALCULADORA

Essencialment el joc consisteix en que un jugador (el llançador) proposa una operació matemàtica, i un segon jugador (batejador) estima la resposta. Per conéixer la resposta correcta, així com la diferència ente la correcta i l'estimada pel segon jugador, farem servir la calculadora. Aquesta diferència donarà el nombre de punts que s'adjudiquen al batejador.

Han de definir-se clarament, abans de començar el joc, quines seran les operacions permeses, de manera que tenint en compte el nivell dels jugadors, les diferències entre les respostes correctes i les estimades puguin ser acceptables.

Per exemple, entre alumnes de cicle mig, les operacions poden fixar-se entre producte de dos nombres de dos dígits. El joc consistirà en que el jugador que ocupa la posició de llançador proposa quatre operacions i el jugador que fa de batejador mirarà d'estimar les respostes tan ajustadament com pugui.

Quan un ha fet tots els seus llançaments els jugadors intercanvien els seus papers. Guanya el que té menor puntuació acumulada.

Exemple:

Operacions del llançador Estimacions del batejador Resultat de la calculadora puntuació
23x47 1000 1081 81
38x57

2200

2166 34
71x29 2100 2059 41
86x94 8100 8084 16

Al principi les puntuacions poden ser molt altes, pero a mida que l'habilitat d'estimació millori (i el joc propicia que passi així) les puntuacions seran cada cop més baixes.


ACOSTAR-SE A 100

És un joc per a dos jugadors.

El primer introdueix un nombre qualsevol a la calculadora.

El segon jugador ha de multiplicar el nombre per un altre de manera que el resultat sigui tan ptoper a 100 com sigui possibñe.

El primer jugador multiplica per un altre nombre el nou resultat, mirant d'acostar-se encara més a 100.

Guanyarà el que s'acosti més a 100 per defecte o per excés.

Altres:

http://puemac.matem.unam.mx/matechavos/calculadora/html/jcalcu_c.html

http://www.matematicasdivertidas.com/Juegos%20con%20Calculadora/juegos%20con%20calculadora.html#calculadora