Essencialment el joc consisteix en que un jugador (el llançador) proposa una operació matemàtica, i un segon jugador (batejador) estima la resposta. Per conéixer la resposta correcta, així com la diferència ente la correcta i l'estimada pel segon jugador, farem servir la calculadora. Aquesta diferència donarà el nombre de punts que s'adjudiquen al batejador.
Han de definir-se clarament, abans de començar el joc, quines seran les operacions permeses, de manera que tenint en compte el nivell dels jugadors, les diferències entre les respostes correctes i les estimades puguin ser acceptables.
Per exemple, entre alumnes de cicle mig, les operacions poden fixar-se entre producte de dos nombres de dos dígits. El joc consistirà en que el jugador que ocupa la posició de llançador proposa quatre operacions i el jugador que fa de batejador mirarà d'estimar les respostes tan ajustadament com pugui.
Quan un ha fet tots els seus llançaments els jugadors intercanvien els seus papers. Guanya el que té menor puntuació acumulada.
Exemple:
Operacions del llançador | Estimacions del batejador | Resultat de la calculadora | puntuació |
23x47 | 1000 | 1081 | 81 |
38x57 | 2200 | 2166 | 34 |
71x29 | 2100 | 2059 | 41 |
86x94 | 8100 | 8084 | 16 |
Al principi les puntuacions poden ser molt altes, pero a mida que l'habilitat d'estimació millori (i el joc propicia que passi així) les puntuacions seran cada cop més baixes.
És un joc per a dos jugadors.
El primer introdueix un nombre qualsevol a la calculadora.
El segon jugador ha de multiplicar el nombre per un altre de manera que el resultat sigui tan ptoper a 100 com sigui possibñe.
El primer jugador multiplica per un altre nombre el nou resultat, mirant d'acostar-se encara més a 100.
Guanyarà el que s'acosti més a 100 per defecte o per excés.
Altres:
http://puemac.matem.unam.mx/matechavos/calculadora/html/jcalcu_c.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada